En alweer moet Arjen Robben zich terug knokken van een blessure. De vleugelspeler maakte in het weekend zijn comeback bij FC Groningen in een competitieve match, maar moest na 29 minuten het veld verlaten tegen zijn oude club PSV. Gelukkig lijkt de schade mee te vallen.
SPEELSCHEMA EREDIVISIE 2020 – 2021
Blessure Arjen Robben valt mee
Gevreesd werd voor een scheur in de lies, maar uit onderzoek blijkt dat de boel in die regionen nog intact is. Er is geen spierschade. “Ik wil het nu niet teveel over prognoses hebben”, zegt ‘de man van glas’ die al zo vaak grote delen van het seizoen moest missen. “We zullen wel kijken hoe het zich ontwikkelen gaat.”
FC Emmen mag geen seksspeeltjes sponsor
Dat geldt ook voor de strijd tussen de KNVB en FC Emmen over de sponsordeal van EasyToys die de club dacht te kunnen benutten. Voor de duidelijkheid: EasyToys maakt seksspeeltjes. De preutse mannen op de burelen van de KNVB vinden dat zo’n soort bedrijf niet mag optreden als shirtsponsor. Het sponsorreglement van de bond bevat onder artikel 3 de regel dat een sponsor niet in strijd mag zijn “met de goede smaak of het fatsoen”.
Geen logo op shirt Emmen
FC Emmen dat zijn eerste wedstrijd op het eredivisie programma dit seizoen zonder hoofdsponsor op de borst van het shirt speelde, legt zich niet zomaar bij de afkeuring van de KNVB neer. EasyToys was trouwens ook niet van plan om zijn logo op het shirt te printen: er zou daar een logo van een goed doel verschijnen. Eric Idema, de baas van het bedrijf, wilde zich beperkten tot reclame-uitingen in het stadion van Emmen.
Emmen laat hoofdsponsor niet zomaar vallen
“We waren netjes en wilden taboedoorbrekend zijn. We zijn een merk en een gokbedrijf als TOTO mag wel en dit mag niet”, zegt Idema. “Onze speeltjes liggen inmiddels in elke drogistketen. Het is maatschappelijk geaccepteerd.” FC Emmen-voorzitter Ronald Lubbers: “Wij zijn verbaasd en ontdaan over deze beslissing. Wij laten deze hoofdsponsor niet zomaar vallen, we laten dit niet zomaar doorstrepen door de KNVB. We beraden ons op volgende stappen.”De deal zou een waarde hebben van 350.000 euro per seizoen. “Wij hoopten juist dat meer positieve aandacht voor onze webshop zou bijdragen aan het doorbreken van het taboe dat nog altijd rust op onze branche”, verklaart Idema.